مشتری مداری

استاندارد

از آنجائیکه ترجیح می دهم برای خرید به یک محل مشخصی مراجعه کنم و وسیله مورد نیاز را خریداری کنم یکی از مولفه های مهم برای خرید کردن هایم، نحوه برخورد و میزان مشتری مداری فروشندگان است. کیفیت محصولات و قیمت مناسب آنها نیز در تصمیم گیری ام نقش دارند و وقتیکه برخورد مناسب هم مشاهده کنم، بطور حتم سعی می کنم جزو مشتریان وفادار باقی بمانم.

اینکه بخواهم برای خرید یک محصول به چندین فروشگاه مراجعه کنم و تنوع آن محصول را ببینم و در پایان گزینه مناسب را انتخاب کنم، برایم چندان خوشایند نیست و  بالتبع تصمیم گیری در این مواقع سخت می شود و مهم تر اینکه وقت و انرژی زیادی را از دست می دهم. بنابراین تا حد امکان سعی کردم مشتری ثابت باشم، البته در مواقعی که برای خرید محصولی اطلاعات مناسبی را نداشتم به توصیه و سفارش کسانیکه در آن زمینه مطلع هستند اکتفا کنم و در نهایت تصمیم گیری برای خرید و مشتری دائم شدن را با توجه به ترجیحات خودم، بررسی کنم.

چندی پیش برای خرید یونیفورم اداری به یکی از مغازه ها که اکثراً از همان جا خرید می کردم مراجعه نمودم و با بسته بودن آنجا مواجه شدم، با شماره ای که روی بنر تبلیغاتی ثبت شده بود، تماس گرفتم و کسی پاسخگو نبود، برگشتم و سراغ بقیه کارهام رفتم. چند ساعت بعد با تلفن همراهم تماس گرفته شد و متوجه شدم که کارفرما و صاحب مغازه است و با دادن شماره مستقیم درخواست کردند که جهت اطمینان از باز بودن مغازه، قبل از مراجعه حتما تماس داشته باشیم.

برایم جالب بود که شماره هایی که بر روی ID CALLER ثبت می شود مورد توجه قرار گرفته و بعد از تماس فروشنده، از اهمیت و توجهی که به مشتریان شان نشان می دهند احساس رضایت داشتم. قطع به یقین مشتریان از جمله خودم، با چنین مراکز خریدی ارتباط بهتر و پایدارتر ی خواهند داشت.

1 دیدگاه در “مشتری مداری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *